Unul dintre cele mai suprautilizate cuvinte in lumea mancarii, a devenit dominant pe multe etichete, iar companiile si corporatiile fac bani frumosi, folosindu-l ca si strategie de marketing. In ultimii ani, cuvantul “natural” a fost multiplicat pe produsele alimentare, in timp ce producatorii acumuleaza capital exploatand latura emotionala.
Cuvantul acesta poate fi cel mai putin credibil. Desi te duce cu gandul la mancat sanatos, se spune foarte putin despre profilul nutritional al produselor. Legal, producatorul nu poate minti referitor la lista nutritionala si a ingredientelor produsului lui, dar, deoarece exista numai niste indicatii generale despre termenul “natural”, cumparatorii sunt facuti sa creada ca un produs este mai sanatos decat este, in realitate. Multi consumatori cred ca “natural” inseamna faptul ca primesc ceva crescut intr-un mod cat se poate de natural, dar este oare adevarat? In realitate, “natural” e gol de orice inteles nutritional si nu este acelasi lucru cu nutritiv sau chiar “bun pentru tine”.
Companiile alimentare se folosesc de etichete sa-si vanda produsele. “Natural” a devenit cuvantul cautat de oameni. In anul 2008, produse avand “natural” pe etichete, au avut vanzari de 4 ori mai mari decat produsele organice. A devenit un termen utilizat in principal datorita faptului ca producatorii recunosc ca oamenii sunt dispusi sa cumpere produsele lor. Multi cumparatori interpreteaza cuvantul ca insemnand “nutritiv” sau “mai sanatos”, chiar daca sunt departe de adevar.
Explicatia curenta pentru “natural”, folosita de catre Departamentul Agriculturii al SUA – valabil si pentru produsele de carne – este, dupa cum urmeaza: “Produsul nu contine arome artificiale, ingrediente colorante sau conservanti chimici, sau orice alt ingredient artificial sau sintetic, iar produsul si ingredientii sai nu a fost procesat mai mult decat minim.” Orice produs de pe rafturile din supermarket care contine cuvantul “natural”, poate insemna cam tot ceea ce doreste producatorul sa insemne.
FDA (Food and Drug Administration) permite carnii de pui si curcan sa fie etichetata “natural”, daca a fost injectata cu broth sarat. Atat carnea de vita, cat si cea de pui, sunt etichetate “natural”, dar aceasta nu inseamna neaparat ca au fost crescute fara antibiotic sau hormoni artificiali. Chiar si produsele animale modificate genetic pot fi etichetate “natural”.
Mancarea care contine “arome naturale”, poate folosi din punct de vedere legal eticheta “natural”. Totusi, unele “arome artificiale” pot fi obtinute de catre specialisti in laboratoare, amestecand chimicale naturale sau sintetice sa creeze arome.
Punand cuvantul “natural” pe o eticheta alaturi de alte ingrediente , poate insemna si faptul ca o anumita parte din ingredientele respective contin ceva ce, la un moment dat a fost derivat natural. Doar pentru ca sunt niste urme de branza intr-un sos, sau o picatura de fruct adevarat intr-un suc “all natural”, nu inseamna ca produsul nu contine sau nu poate contine vreun element ne-natural. Listand un intreg produs ca si “natural”, cand doar un procent din ingredientele lui a fost crescut din pamant, nu face un intreg produs natural.
Etichetele te pot induce in eroare. Ele sunt concepute de catre departamentele de marketing si promovare ale producatorilor alimentari si pot contine orice cuvinte populare care ajuta la vanzarea produselor.
Invatati sa cititi in spatele marilor litere de pe ambalaj; examinati scrisul cu litere marunte. Concluzia finala este ca “natural” nu inseamna neaparat ca un produs este cel mai sanatos sau sigur, si nici macar ca provine direct din natura.
Sursa: www.naturalnews.com
Lasa un comentariu